Fire dagsaviser utgis, i tillegg til en rekke ukeaviser. De tre største er Ath-Thawra (opplag ca. 110 000), Al-Jumhuriya (opplag ca. 100 000) og Ar-Rabi Ashar Min Uktubar (opplag ca. 20 000) som utgis i Aden. Etter borgerkrigen 1994 ble den tidligere frie pressen underlagt sterke begrensninger, og flere aviser gikk inn. Noen få nye aviser med regjeringstro redaktører ble senere startet.

De to tidligere Jemen-statenes radio- og fjernsynsselskaper ble i 1990 slått sammen til ett statlig kringkastingsselskap, Yemen Radio and Television Corporation. Det sender i to radiokanaler og to fjernsynskanaler. Fjernsynssendinger startet i 1975.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.