Magnetene som er en del av magnetringen, som roterer med hjulet (magnetringen er oftest festet til hjullageret), dannes det et magnetfelt som påvirker det magneto resistive elementet montert inne i selve sensoren.
Sensoren trenger for å virke er en spenningstilførsel (ofte 5volt), en minus-/jordingstilkobling og en signalledning som sender et digitalt signal til styreenheten sensoren er tilkoblet til. Et digitalt signal er et signal som er enten på (1) eller av (0). Verdiforskjellene mellom på eller av kan variere mellom bilfabrikanter, men for MRE-sensorene er forskjellen mellom på (1) og av (0) oftest under 0,5volt.
Det som får styreenheten til å avgjøre hastigheten på det roterende hjulet er frekvensen til signalet (frekvens er tiden mellom et signal og neste).
Kommentarer
Kommentarer til artikkelen blir synlig for alle. Ikke skriv inn sensitive opplysninger, for eksempel helseopplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan. Det kan ta tid før du får svar.
Du må være logget inn for å kommentere.