Barad talar om konstitutive eksklusjonar, eksklusjonar som snevrar inn – og samstundes produserer – det som eksisterer. Gjennom direkte observasjon produserer vi foton som partiklar. Dette er eit uttrykk for korleis vi gjennom apparata våre utøver særskilde kutt, som samstundes konstituerer dei avgrensa tinga ein observerer og agentane som observerer dei.
Individuering (av agentar) er ein effekt av agentskapelege kutt, utøvd (blant anna) i eksperimentelle settingar. Dei trugar skiljet mellom observatør og det observerte, då objektivitet er fundert i nyttinga av apparat, som kuttar opp verda i mellombelse skiljelinjer. Dette tyder at ytre fenomen aldri er reint ytre, då dei berre er å rekne som ytre fenomen gjennom agentskaplege kutt og relasjonar til andre fenomen.
Dobbeltspalte-forsøket avdekkjer korleis forskarar ikkje står i eit ytre tilhøve til fenomena dei observerer. Barad hevdar at tvitydet som pregar dobbeltspaltinga, ikkje syner ein mangel ved våre apparat, men til eit ontologisk faktum, altso eit tvityd som gjeld røynda sjølv. Det er difor ikkje mogleg å skilje mellom det sosiale og det materielle i produksjonen av vitskaplege resultat. Verda er ikkje noko utanfor oss; vi er av den, då vi deltek i produksjonen av den.
Apparat er opne diskursive praksisar som produserer ontologiske avgrensingar. Dette fortel at ontologi og epistemologi er samanfiltra på same vis som apparat er samanfiltra med praksis. Dei vert og til gjennom praksisar og er i intra-aksjon med andre apparat. Alle vitskapelege omgrep er avleia frå denne deltakinga, og teoriar er difor koagulert praksis. Dei er «materielt-diskursive», av di dei produserer bestemde meiningar og materielle objekt, samstundes som dei ekskluderer produksjonen av andre.
Kommentarar
Kommentarar til artikkelen blir synleg for alle. Ikkje skriv inn sensitive opplysningar, for eksempel helseopplysningar. Fagansvarleg eller redaktør svarar når dei kan. Det kan ta tid før du får svar.
Du må være logga inn for å kommentere.