Reklamekampanje, samordnet og tidsavgrenset markedsføringsinnsats bestående av ulike reklameaktiviteter. Eksempler: annonsering i trykte og trådløse medier (som bannere på internett), ytre og indre emballasje, plakater og annonsedekor på busser og drosjer, radioreklame, reklamefilm og trailere som TV spot og kinoreklame, brosjyrer, plakater og foldere og bruk av audiovisuelle og digitale medier (som for eksempel DVD) innenfor en avgrenset tidsperiode. Slike kampanjer knytter seg gjerne til en spesiell begivenhet (produktlansering, messedeltakelse, jubileum eller lignende «event»). Ofte vil en reklamekampanje også bestå av en tilbudspakke der distribusjonsleddene også bidrar til prisreduksjon. Se markedskommunikasjon og reklame. Se også eventmarkedsføring.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.