Eventmarkedsføring er markedsføring ved hjelp av begivenheter. Det kan være alt fra en enkel presentasjon av en utstillingsstand til spektakulære lanseringskampanjer eller jubileer.

Utvikling av egnet konsept, planlegging, kampanjelansering, gjennomføring og oppfølging kan inngå i eventmarkedsføringen. Formålet er å fange publikums og målgruppers oppmerksomhet, vekke deres interesse og skape positive assosiasjoner i deres bevissthet. Åpningsseremonien til de olympiske vinterlekeneLillehammer i 1994 hadde for eksempel til hensikt å skape et positivt bilde av både Norge og Lillehammer som destinasjoner for reiselivsnæringen spesielt og for norsk eksportnæring generelt.

Les mer i Store norske leksikon

Kommentarer

Kommentarer til artikkelen blir synlig for alle. Ikke skriv inn sensitive opplysninger, for eksempel helseopplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan. Det kan ta tid før du får svar.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg