logo

Logo. Kunnskapsforlagets logo.

. Begrenset gjenbruk

Logo, bumerke eller kjennemerke for en virksomhet, en organisasjon, institusjon el.l. Ofte er den utformet som en kunstnerisk eller grafisk bearbeiding av bokstaver i virksomhetens navn, men den kan også være utformet mer fritt. Logoen bør enten gi en spontan forståelse av hvilken virksomhet den representerer eller hva den står for, eller den bør være utformet med en grad av originalitet og særpreg som gjør at den blir lagt merke til og etter hvert knyttes til virksomheten. Innføringen av digitale medier og TV/radioreklame har resultert i bruk av lydlogoer, små, korte og lett kjennelige auditive signaturer. Se merkevarebygging, image.

Faktaboks

Etymologi
av gresk
Også kjent som
logotyp

Les mer i Store norske leksikon

Kommentarer

Kommentaren din publiseres her. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg