(Nærbø), norsk pedagog. Dr.philos. 1970. Harbo var professor i pedagogikk ved Universitetet i Trondheim i perioden 1971–82, og ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo, 1983–97. Han har blant annet skrevet Innføring i didaktikk (1966), Teori og praksis i den pedagogiske utdannelse (doktoravhandling, 1969), Kampen om Mønsterplanen  (sammen med R. Myhre og P. Solberg, 1982 ),  

Complexities and paradoxes: The Norwegian prospect (International Review of Education, 1987, Vol.33(3), pp.400- 404);  Brokker til en faghistorie. Pedagogikk som studiefag og studiefelt. Norsk skole i europeisk perspektiv: takt eller utakt 1945-1997 (sammen med B. Bratholm og H. Jarning, 1997).

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.