(Nærbø), norsk pedagog. Dr.philos. 1970. Harbo var professor i pedagogikk ved Universitetet i Trondheim i perioden 1971–82, og ved Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo, 1983–97. Han har blant annet skrevet Innføring i didaktikk (1966), Teori og praksis i den pedagogiske utdannelse (doktoravhandling, 1969), Kampen om Mønsterplanen  (sammen med R. Myhre og P. Solberg, 1982 ),  

Complexities and paradoxes: The Norwegian prospect (International Review of Education, 1987, Vol.33(3), pp.400- 404);  Brokker til en faghistorie. Pedagogikk som studiefag og studiefelt. Norsk skole i europeisk perspektiv: takt eller utakt 1945-1997 (sammen med B. Bratholm og H. Jarning, 1997).

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål til artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.