I sin utdannelse fokuserte Løw på skulptur, med en spesiell interesse for det håndlagde, og det er også i prosessen på atelieret som skulpturene til Løw blir til. De er sammensatte, materielt så vel som referensielt. De består av betong, tre, stål, plastikk, tau eller andre prefabrikkerte materialer som hun maler, knyter, henger, sammenføyer, gjennomhuller, stabler eller lar virke på materialenes egne premisser i nye kontekster og sammenstillinger. Men hun jobber også med frottage, og uttrykker seg gjerne i geometriske former.
Bruken av industrielle materialer, geometriske former og monokrome fargefelt kan spores tilbake til Color-Field maleriet, minimalistisk skulptur i USA på 1960-tallet og Bauhaus-konstruktivisme. Løws fantasifulle disponering av materialene har imidlertid mer til felles med tekstilbaserte og konseptuelle arbeider av Eva Hesse. Som en motvekt til disse konkrete tilnærmingene, og i forlengelsen av modernismen, gir hun ofte arbeidene titler med narrative eller personlige bibetydninger som aktiviseres i dialog med omgivelsene.
Kommentarer
Kommentaren din publiseres her. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan.
Du må være logget inn for å kommentere.