Ein prestasjonsorientert elev vektlegg å oppnå verdsetting for kompetansen sin, og unngå negativ vurdering. Eleven har lita tru på, eller er lite opptatt av, at kompetanse kan utviklast. Han ser eigen kompetanse i lys av andre og vel oppgåver og utfordringar der ein kan vere best og unngå å mislukkast. I og med at kompetanse er sett på som noko meir eller mindre konstant, har innsats ein meir negativ klang enn for læringsorienterte elevar. Innsats er ikkje i særleg grad opplevd som eit middel for å utvikle evne. Tvert imot kan innsats vere viktig for å kompensere for manglande evne. Såleis er ein først og fremst opptatt av resultatet, eller prestasjonen, mindre opptatt av læringsprosessen eller å utvide kompetansen. Prestasjonsorienterte elevar vektlegg såleis til dømes å oppnå gode karakterarar, eller å unngå svake karakterar som hovudmålet for læring. Dette inneber òg sosial samanlikning og konkurranse mellom elevane.
Prestasjonsorientering har to underformer, ei prestasjonsfremmande orientering og ei orientering retta mot å unngå å feile. Felles er, som vist over, at ein først og fremst er opptatt av resultatet. Samstundes er åtferda svært ulik. Prestasjonsfremmande orienterte elevar vil vektlegge å vere betre enn andre, få betre karakterar, vise at ein meistrar noko andre ikkje meistrar og liknande. Ein elev som er orientert mot å unngå å feile vil vektlegge å skjule det om ein gjer ein feil, unngå å kjenne seg dum eller å seie noko som vert oppfatta som dumt.
Kommentarer
Kommentaren din publiseres her. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan.
Du må være logget inn for å kommentere.