Gabon har tre dagsaviser med et samlet opplag på ca. 50 000.Gabon-Matin (opplag ca. 18 000) utgis av nyhetsbyrået Agence Gabonaise de Presse, L'Union (opplag ca. 20 000) av regjeringen og La Concorde (ca. 10 000) av fjernsynsselskapet TV+.. For øvrig finnes en del ukeaviser, flere nye aviser ble startet i 1990-årene i forbindelse med overgangen til flerpartisystem.

Riksradioen, La Voix de la Rénovation, sender døgnet rundt på fransk og på lokale språk. I 1980 ble det opprettet en internasjonal, kommersiell radiostasjon, Africa No. 1, der staten har en mindre eierandel. Africa No. 1 sender franskspråklige programmer til en rekke sentral- og vestafrikanske land. Flere mindre, uavhengige radiostasjoner ble startet i 1990-årene. Det statlige fjernsynet, Radiodiffusion-Télévision Gabonaise (RTG), grunnlagt 1959, sender i to kanaler, og dekker en stor del av landet, og en del programmer sendes via satellitt til andre afrikanske land. Det finnes også en privateid, franskspråklig fjernsynskanal, Télé-Africa.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.