Hylleadministrasjon
Dagligvarebransjen gjør omfattende analyser som grunnlag for mest mulig lønnsom utnyttelse av rom og hylleplass.
Av .

Hylleadministrasjon er informasjons- og beslutningssystem benyttet av industrien og varehandelen for maksimal utnyttelse av rom og hylleplass i butikk. Sentrale områder er planløsning (hvilke varer hvor i salgslokalet), valg av hyller og innredningsløsninger, samt hvor mye varer som skal i hyllen og hvor i hyllen varen plasseres.

Faktaboks

Etymologi
engelsk Space Management

Flere detaljistbransjer, spesielt dagligvarebransjen, gjør omfattende analyser som grunnlag for mest mulig lønnsom utnyttelse av rom og hylleplass.

Les mer i Store norske leksikon

Kommentarer

Kommentarer til artikkelen blir synlig for alle. Ikke skriv inn sensitive opplysninger, for eksempel helseopplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan. Det kan ta tid før du får svar.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg