E-postreklame, en form for personrettet direktereklame via elektronisk nett til adresserte e-postmottakere. Useriøse annonsører og «spammere» som er avsendere av uønsket e-post (spam) og e-post med virusvedlegg, er et stadig økende problem både for avsendere og mottakere av e-postreklame. Mottakerne åpner derfor helst bare e-post fra avsendere som på forhånd har innhentet deres tillatelse. Til tross for at slik «vennligsinnet» e-postreklame bare utgjør en liten del av all e-post som tilflyter mottakerne, er det likevel den mest virkningsfulle formen for direktereklame. Seriøse annonsører legger vekt på å gjøre innholdet så personlig og skreddersydd til mottakerens situasjon/behov som mulig og søker å utforme budskapet slik at mottakeren får lyst til å svare. Se også direkte markedsføring og spin.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.