E-postreklame, en form for personrettet direktereklame via elektronisk nett til adresserte e-postmottakere. Useriøse annonsører og «spammere» som er avsendere av uønsket e-post (spam) og e-post med virusvedlegg, er et stadig økende problem både for avsendere og mottakere av e-postreklame. Mottakerne åpner derfor helst bare e-post fra avsendere som på forhånd har innhentet deres tillatelse. Til tross for at slik «vennligsinnet» e-postreklame bare utgjør en liten del av all e-post som tilflyter mottakerne, er det likevel den mest virkningsfulle formen for direktereklame. Seriøse annonsører legger vekt på å gjøre innholdet så personlig og skreddersydd til mottakerens situasjon/behov som mulig og søker å utforme budskapet slik at mottakeren får lyst til å svare. Se også direkte markedsføring og spin.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål til artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.