e-postreklame

E-postreklame er en form for personrettet direktereklame via elektronisk nett til adresserte e-postmottakere.

Useriøse annonsører og «spammere» som er avsendere av uønsket e-post (spam) og e-post med virusvedlegg, er et stadig økende problem både for avsendere og mottakere av e-postreklame. Mottakerne åpner derfor helst bare e-post fra avsendere som på forhånd har innhentet deres tillatelse. Til tross for at slik «vennligsinnet» e-postreklame bare utgjør en liten del av all e-post som tilflyter mottakerne, er det likevel den mest virkningsfulle formen for direktereklame. Seriøse annonsører legger vekt på å gjøre innholdet så personlig og skreddersydd til mottakerens situasjon/behov som mulig og søker å utforme budskapet slik at mottakeren får lyst til å svare.

Les mer i Store norske leksikon

Kommentarer

Kommentaren din publiseres her. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg