Ni dagsaviser trykkes på arabisk med et samlet opplag på over 300 000 eksemplarer. De to største avisene er Ar-Rai (opplag 2007: ca. 100 000) og Ad-Dustour (ca. 80 000). Den engelskspråklige dagsavisen The Jordan Times har et opplag på ca. 15 000. Regjeringen kontrollerer deler av dagspressen.

Det statlige radio- og fjernsynsselskapet Jordan Radio and Television Corporation (JRTV, grunnlagt 1968) er finansiert med direkte bevilgninger, lisensinntekter og reklame. Radiosendingene foregår i tre kanaler, en på arabisk, en på engelsk og en med høytlesning fra Koranen. Fjernsynssendingene startet i 1968, og det er nå to kanaler, en med engelske og franske sendinger, og en med arabiske, i alt 90 timer ukentlig. Landets første uavhengige fjernsynsstasjon, ATV, skulle ha startet sendinger i august 2007, men ble stoppet av myndighetene, og sendingene var fortsatt ikke kommet i gang et drøyt år senere.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.