Gulltaggen er en årlig konferanse og prisutdeling for premiering av interaktive arbeider, det vil si arbeider som oppfordrer et samspill eller toveiskommunikasjon mellom en bedrift og kundene eller brukerne. arrangeres av Interesseorganisasjonen for digital markedsføring og kommunikasjon (INMA), som arbeider for å heve nivået på interaktiv markedskommunikasjon i Norge.

Gulltaggen skal premiere de interaktive arbeidene som best utnytter de nyskapende egenskapene til internett. Vurdering av kreativt nivå skal ikke begrenses til ideer, dramatiseringer og formspråk, men kan også omfatte teknologi, forbrukerinnsikt, brukervennlighet og evne til å involvere eller andre relevante forhold.

Les mer i Store norske leksikon

Eksterne lenker

Kommentarer

Kommentarer til artikkelen blir synlig for alle. Ikke skriv inn sensitive opplysninger, for eksempel helseopplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan. Det kan ta tid før du får svar.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg