Faktaboks

Nielsen Media Research AS
Organisasjonstype
Aksjeselskap
Forretningsadresse
Oslo
Styreleder
Ragnhild Herlofsen

Nielsen Media Research AS, ett av to norske datterselskaper av det amerikanske markedsforskningskonsernet The Nielsen Company. De to selskapene har røtter tilbake til Fakta A/S, instituttet for markedsforskning og meningsmåling som ble etablert i 1944 av Leif Holbæk-Hanssen. Det endret senere navn, først til Norges Markedsdata A/S og senere (i 1997) til A C Nielsen Norge AS. A/S Norsk Reklame-Statistikk ble etablert i 1959 som en stiftelse som skulle registrere reklameforbruket i Norge. I 2004 skiftet selskapet navn fra A C Nielsen Reklame-Statistikk AS til Nielsen Media Research AS.

I 2001 ble A C Nielsen en del av VNU, en verdensledende aktør innenfor markedsinformasjon, mediemåling- og informasjon, forretningsmedier og kataloger.

Les mer i Store norske leksikon

Faktaboks

Nielsen Media Research AS
Sektorkode
2100 Private aksjeselskaper mv.
Næringskode(r)
73.200 Markeds- og opinionsundersøkelser

Kommentarer

Kommentarer til artikkelen blir synlig for alle. Ikke skriv inn sensitive opplysninger, for eksempel helseopplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan. Det kan ta tid før du får svar.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg