Nielsen Media Research AS, ett av to norske datterselskaper av det amerikanske markedsforskningskonsernet The Nielsen Company. De to selskapene har røtter tilbake til Fakta A/S, instituttet for markedsforskning og meningsmåling som ble etablert i 1944 av Leif Holbæk-Hanssen. Det endret senere navn, først til Norges Markedsdata A/S og senere (i 1997) til A C Nielsen Norge AS. A/S Norsk Reklame-Statistikk ble etablert i 1959 som en stiftelse som skulle registrere reklameforbruket i Norge. I 2004 skiftet selskapet navn fra A C Nielsen Reklame-Statistikk AS til Nielsen Media Research AS.

I 2001 ble A C Nielsen en del av VNU, en verdensledende aktør innenfor markedsinformasjon, mediemåling- og informasjon, forretningsmedier og kataloger.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.