KOMM

Artikkelstart

KOMM var en bransjeforening for norske rådgivings- og konsulentvirksomheter innenfor PR, informasjon og samfunnskontakt. Formålet var å ivareta medlemmenes faglige interesser og utvikling, fremme bransjens kvalitet og etikk, samt utbre kjennskap og forståelse for bransjen.

Faktaboks

Også kjent som

(tidl) Norske Informasjonsrådgivere

Historikk

Norsk Public Relations Forening (PR-foreningen) ble startet i 1949. På slutten av 60-tallet tok Henrich Nissen-Lie initiativ til etablering av en egen konsulentgruppe i PR-foreningen. På midten av 80-tallet var gruppens aktiviteter nærmest død, og i 1989 tok Nissen-Lie igjen initiativ til en egen bransjeorganisasjon for informasjons- og PR-konsulentfirmaer. Den startet med 10 medlemmer og kalte seg Konsulentgruppen innen Norsk Forening for Informasjon og Samfunnskontakt, men ble i 1990 formelt dannet under navnet Norske informasjonsrådgivere, senere KOMM, som samlet de fleste aktørene i bransjen.

KOMM ble nedlagt i 2019.

Les mer i Store norske leksikon

Kommentarer

Kommentaren din publiseres her. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg