Postordresalg, en form for direkte markedsføring der kjøper velger produktet ut fra en katalog, brosjyre eller lignende, og der selger tilbyr å sende produktet til kjøpers adresse. Det er også alminnelig at varehus som for eksempel IKEA, driver postordreforretning ved siden av butikksalg. Informasjonsteknologien har ført til sterk vekst i andre former for direkte markedsføring – særlig via Internett.

Forbrukerombudet har utarbeidet egne retningslinjer for postordresalg. De samme retningslinjene vil, i hovedsak, gjelde for varer som blir solgt via andre fjernsalgsmetoder, som Internett (e-handel), fjernsyn o.l. Se direkte markedsføring og netthandel.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.