Sponsor- og Eventforeningen er en interesseorganisasjon for virksomheter som forholder seg til sponsing og event som kommunikasjons- og markedsføringsverktøyer, enten de er sponsor, sponsorobjekt, eventselskap eller på annet vis involvert i sponsing og/eller event.  Foreningen har (2012) ca 100 medlemsvirksomheter.

Foreningen ble stiftet i 2001, først hetende Sponsorforeningen, men fordi event ofte er et naturlig element i sponsorarbeide, ble foreningen utvidet til å hete Sponsor- og Eventforeningen i 2005. Foreningen har som formål å fremme forståelsen for sponsing og event som fagområde. Dette gjøres ved å arrangere fagmøter, debatter, seminarer, kurs, studiereiser i inn- og utland, samt dele ut SPOT, Sponsor- og Eventforeningens Pris på foreningens årlige SPOT-arrangement.

Foreningens nettsted: http://www.sponsorogeventforeningen.no

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.