Sponsor- og Eventforeningen er en interesseorganisasjon for virksomheter som forholder seg til sponsing og event som kommunikasjons- og markedsføringsverktøyer, enten de er sponsor, sponsorobjekt, eventselskap eller på annet vis involvert i sponsing og/eller event.  Foreningen har (2012) ca 100 medlemsvirksomheter.

Foreningen ble stiftet i 2001, først hetende Sponsorforeningen, men fordi event ofte er et naturlig element i sponsorarbeide, ble foreningen utvidet til å hete Sponsor- og Eventforeningen i 2005. Foreningen har som formål å fremme forståelsen for sponsing og event som fagområde. Dette gjøres ved å arrangere fagmøter, debatter, seminarer, kurs, studiereiser i inn- og utland, samt dele ut SPOT, Sponsor- og Eventforeningens Pris på foreningens årlige SPOT-arrangement.

Foreningens nettsted: http://www.sponsorogeventforeningen.no

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.