SPOT-prisen, tidligere kalt Sponsorprisen, ble opprettet av Sponsorforeningen i juni 2001. Prisen er ett av flere virkemidler som skal bidra til at Sponsor- og eventforeningens formål om kompetanseutvikling og økt forståelse for sponsing og event blir oppfylt.

SPOT-prisen gis til et selskap, en organisasjon eller institusjon som har sitt virke i Norge. Prisen kan også gis til enkeltpersoner. SPOT-prisen skal være en anerkjennelse for dokumentert målrettet, strategisk og nyskapende arbeid med bruk av sponsing eller event som kommersielt virkemiddel. Resultatene skal kunne beskrives.

SPOT-prisen er delt inn i fem kategorier som deles ut av en jury. I tillegg har Sponsor- og Evenforeningens styre anledning til å dele ut en ærespris.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.