SPOT-prisen, tidligere kalt Sponsorprisen, ble opprettet av Sponsorforeningen i juni 2001. Prisen er ett av flere virkemidler som skal bidra til at Sponsor- og eventforeningens formål om kompetanseutvikling og økt forståelse for sponsing og event blir oppfylt.

SPOT-prisen gis til et selskap, en organisasjon eller institusjon som har sitt virke i Norge. Prisen kan også gis til enkeltpersoner. SPOT-prisen skal være en anerkjennelse for dokumentert målrettet, strategisk og nyskapende arbeid med bruk av sponsing eller event som kommersielt virkemiddel. Resultatene skal kunne beskrives.

SPOT-prisen er delt inn i fem kategorier som deles ut av en jury. I tillegg har Sponsor- og Evenforeningens styre anledning til å dele ut en ærespris.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.