Norsk organisasjon for visuell kommunikasjon (Grafill) introduserte i 2008 Næringslivsprisen i forbindelse med Visueltkonkurransen.

Næringslivsprisen deles ut til en privat eller offentlig bedrift som har utviklet og implementert en profesjonell visuell identitet for bedrift og/eller produkt. Prisen deles ut under Visueltdagene.

1. Formål:

Næringslivsprisen skal premiere en organisasjon som har utviklet ny visuell identitet som et strategisk virkemiddel for å skape en konsistent og helhetlig presentasjon av bedrift og/eller produkt. Dette som et ledd i utviklingen av bedriften og som et bidrag til en langsiktig verdiskapning.

Næringslivsprisen skal inspirere og motivere flere norske bedrifter til å investere i en bevisst og helhetlig visuell identitet som strategiske virkemiddel for å fremstå tydelig og konsistent. Det er bedriften som får prisen og skal vies oppmerksomheten.

2. Kriterier:

a) Aktuelle kandidater er små og mellomstore bedrifter i Norge med opp til 250 ansatte.

b) Utvikling og implementering av ny visuell identitet skal være gjennomført i løpet av de 2 siste årene.

c) Den visuell identiteten skal være relevant i forhold til bedriftens strategi og målgrupper.

d) Det vektlegges høyt faglig nivå og et konsistent helhetlig uttrykk.

e) Bedriften/organisasjonene skal oppleve den visuelle identiteten som en god investering og et positivt bidrag til verdiøkning i selskapet.

f) En god utviklingsprosess og et nært og konstruktivt samarbeide med en designer eller et designbyrå vektlegges.

g) Bedrifter som kan vise til eventuelle kvalitative og/eller kvantitative resultater belønnes.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.