Norsk organisasjon for visuell kommunikasjon (Grafill) introduserte i 2008 Næringslivsprisen i forbindelse med Visueltkonkurransen.

Næringslivsprisen deles ut til en privat eller offentlig bedrift som har utviklet og implementert en profesjonell visuell identitet for bedrift og/eller produkt. Prisen deles ut under Visueltdagene.

1. Formål:

Næringslivsprisen skal premiere en organisasjon som har utviklet ny visuell identitet som et strategisk virkemiddel for å skape en konsistent og helhetlig presentasjon av bedrift og/eller produkt. Dette som et ledd i utviklingen av bedriften og som et bidrag til en langsiktig verdiskapning.

Næringslivsprisen skal inspirere og motivere flere norske bedrifter til å investere i en bevisst og helhetlig visuell identitet som strategiske virkemiddel for å fremstå tydelig og konsistent. Det er bedriften som får prisen og skal vies oppmerksomheten.

2. Kriterier:

a) Aktuelle kandidater er små og mellomstore bedrifter i Norge med opp til 250 ansatte.

b) Utvikling og implementering av ny visuell identitet skal være gjennomført i løpet av de 2 siste årene.

c) Den visuell identiteten skal være relevant i forhold til bedriftens strategi og målgrupper.

d) Det vektlegges høyt faglig nivå og et konsistent helhetlig uttrykk.

e) Bedriften/organisasjonene skal oppleve den visuelle identiteten som en god investering og et positivt bidrag til verdiøkning i selskapet.

f) En god utviklingsprosess og et nært og konstruktivt samarbeide med en designer eller et designbyrå vektlegges.

g) Bedrifter som kan vise til eventuelle kvalitative og/eller kvantitative resultater belønnes.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.