Préludes non mesurés var typiske for lutten og cembaloet, som hadde eit nært slektskap kva gjaldt både klang og speleart. Dette musikalske samkvemet blei dyrka av komponistar som blant andre Denis Gaultier, Louis Couperin, Charles Mouton og Jean-Henri d'Anglebert, som alle skreiv svært innhaldsrike og varierte preludium utan taktsignatur. Tidlege eksempel på préludes non mesurés finst allereie i luttabulatur frå slutten av 1500-talet, mens dei mot midten av 1600-talet er å finne som eigne komposisjonar meint for cembalo.
Sjølv om eit prélude non mesuré ikkje er delt inn i eit system i takter med fast puls, legg akkordar, forsiringar og rytmiske gestar opp til eit visst musikalsk forløp, der utøvaren etter eige skjønn førebur og formar frasene gjennom bruk av tid, arpeggering og klangbehandling. I akkordrekkene legg gjerne komponisten opp til eit sofistikert samspel mellom ulike stemmer, ofte gjennom små imitasjonar, som saman skapar melodiske linjer gjennom lappeteppet av harmoniar. I enkelte tilfelle blir også dei rytmisk frie seksjonane avløyst av ein fuge eller ein annan type sats med fast puls.
Kommentarar
Kommentarar til artikkelen blir synleg for alle. Ikkje skriv inn sensitive opplysningar, for eksempel helseopplysningar. Fagansvarleg eller redaktør svarar når dei kan. Det kan ta tid før du får svar.
Du må være logga inn for å kommentere.