Et markedssegment er en del av et marked for et produkt eller en tjeneste.

Faktaboks

Uttale
segmˈent

Markedet for sykler kan for eksempel deles inn i segmenter basert på ulikheter i forbrukergruppers bruksbehov og preferanser. Mangfoldet av sykkeltyper (for eksempel terrengsykler, fatbike, hybridsykler, landeveissykler, sykler med elektrisk hjelpemotor, BMX-sykler, sparkesykler og barnesykler på markedet) viser at det er en stor bredde i folks preferanser.

Konkurransen tilsier at markedsførere må kunne differensiere og posisjonere sine tilbud til spesifikke segment og målgrupper i lys av folks preferanser og konkurrerende produkter.

Les mer i Store norske leksikon

Kommentarer

Kommentarer til artikkelen blir synlig for alle. Ikke skriv inn sensitive opplysninger, for eksempel helseopplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan. Det kan ta tid før du får svar.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg