Public relations, PR, et foretaks eller en institusjons forhold til det brede publikum eller spesielle (mål)grupper.

Foretakets eller institusjonens informasjonsfunksjon skal på den ene siden gi informasjon om virksomheten og ledelsens planer, for eksempel gjennom media, for å skape goodwill og forståelse. På den andre siden skal den informere ledelsen om opinionens og spesielle gruppers syn på virksomheten og ledelsens politikk.

Funksjonen kan ivaretas gjennom en egen informasjonsavdeling eller gjennom innleide konsulenter eller ved bruk av profesjonelle PR- og reklamebyråer.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

25. februar 2009 skrev Kjetil Bjørnsrud

Informasjonsvirksomhet er en del av Public Relations. Artikkelen bør henvise til eks. kommunikasjon eller PR

Har du spørsmål til artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.