. Begrenset gjenbruk

al- Ahram, dagsavis i Kairo, Egypts og Midtøstens største. Startet i 1875 og lenge ansett som Egypts mest autoritative og innflytelsesrike avis. Avisen ble i 1960 nasjonalisert og gjort til talerør for regjeringen. Etter innføring av ny presselov 1980 ble de offisielle båndene noe løsere, men al-Ahram står fortsatt, i likhet med de andre store egyptiske avisene, ansvarlig overfor det nasjonale presserådet. Opplaget var i begynnelsen av 2000-tallet ca. 900 000 på virkedager og 1,1 million på fredager.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.