Westerdals School of Communication

Westerdals ble grunlagt av foregangskvinnen Putti Westerdal i 1965, utdannet i Stockholm og med inspirasjon fra kontinentet var grunntanken at skolen skulle fungere som et springbrett til arbeidslivet for unge kreatører, mens lærerne skulle undervise og parallelt utføre egne kommersielle prosjekter.

I 2001 ble Westerdals School of Communication (WSoC) etablert etter sammenslåingen av tre selvstendige skoler med ulik bakgrunn og profil: Westerdals Reklameskole, Skolen for Grafisk Design og Sverre Wolff-reklame og dekorasjonsskole. Dette markerte et nytt fokus på kreativ og strategisk kommunikasjon i et internasjonalt perspektiv.

I dag tilbyr skolen seks bachelorløp innen kreative kommunikasjonsfag: Art Direction, Eksponeringsdesign, Film og tv, Grafisk design, Experience & Event design og Tekst og skribent, fordelt på Institutt for fortellingsmedier (IFM) og Institutt for kommunikasjonsdesign (IKD).

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.