Westerdals School of Communication

Westerdals ble grunlagt av foregangskvinnen Putti Westerdal i 1965, utdannet i Stockholm og med inspirasjon fra kontinentet var grunntanken at skolen skulle fungere som et springbrett til arbeidslivet for unge kreatører, mens lærerne skulle undervise og parallelt utføre egne kommersielle prosjekter.

I 2001 ble Westerdals School of Communication (WSoC) etablert etter sammenslåingen av tre selvstendige skoler med ulik bakgrunn og profil: Westerdals Reklameskole, Skolen for Grafisk Design og Sverre Wolff-reklame og dekorasjonsskole. Dette markerte et nytt fokus på kreativ og strategisk kommunikasjon i et internasjonalt perspektiv.

I dag tilbyr skolen seks bachelorløp innen kreative kommunikasjonsfag: Art Direction, Eksponeringsdesign, Film og tv, Grafisk design, Experience & Event design og Tekst og skribent, fordelt på Institutt for fortellingsmedier (IFM) og Institutt for kommunikasjonsdesign (IKD).

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.