FoU i praksis er et fagtidskrift som tar for seg FoU-arbeid i tilknytning til praksis på alle nivå og områder i utdanningssystemet som er av stor samfunnsmessig betydning. Tidsskriftet utgis av Institutt for lærerutdanning og Institutt for pedagogikk og livslang læring ved NTNU i samarbeid med Fagbokforlaget.

Tidsskriftet er i stor grad profesjonsorientert, med lærerutdanning og skoleutvikling som sentrale områder. Artiklene kan omhandle praksis på alle nivå og områder i utdanningssystemet, fra barnehage til høyere utdanning.

Tidsskriftet retter seg hovedsakelig mot empirisk forskning, men teoretiske og metodiske artikler med relevans for praksisfeltet ønskes også velkommen.

Tidsskriftet har refereeordning og rangeres som nivå 1 for vitenskapelig utgivelse i Norsk vitenskapsindeks. Det kommer ut to ganger i året.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.