Strandbuen

Strandbuen logo
Strandbuen.

Strandbuen er lokalavisa for kommunane i ytre Ryfylke, Strand, Forsand og ein god del av Hjelmeland. Avisa kjem ut på Jørpeland. Avisa blei grunlagt i 1964, kjem ut to gonger i veka, ondag og fredag, og nyttar både nynorsk og bokmål. Eigar er Nordsjø Media AS. Redaktør: Jens Bjørheim

Høsten 2018 var det i gjennomsnitt 4609 som betalte for papirutgaver og 4623 som betalte for digitale abonnementer og utgaver. Totale lesertall for papir og digitalt var 10 200 en gjennomsnittsdag i samme periode (Mediebedriftenes Landsforening).

Historie

Andor Fjelde (f. 1928) tok initiativet til å starte ei lokalavis i Strand kommune, saman med Finn Rasmussen. I 1956 opna Fjelde butikk på Jørpeland, «Centrum Sport & Musikk», og var sidan med på å skipe Jørpeland Handelsforening. Andor Fjelde (biletet) var med i redaksjonsnemnda for avisa heilt til ho blei omdanna til A/S i 1975, då han etter kvart trekte seg ut av avisarbeidet. Han har også vore aktiv lokalpolitikar i kommunestyre,formannskap og skulestyre.

Andor Fjelde
Strandbuen.

Avisa blei grunnlagt i 1964 av Jørpeland Handelsforening, med Andor Fjelde og Finn Rasmussen som initiativtakarar. Dei næringsdrivande hadde behov for eit meir lokalt annonseorgan enn regionavisa Stavanger Aftenblad, der annonsane frå Strand lett drukna i alt det andre annonsestoffet. Kommunen har alltid hatt eit kort fergesamband frå Tau til Stavanger, så ein viss handelslekkasje var det nok også eit ønske om å motverke.

Avisa var dei første åra gratisavis og kom ut berre fire–fem gonger i året. Ho blei laga av ei redaksjonsnemnd, og sidan sendt til trykking i Sauda Boktrykkeri. Annonser og stoff om det lokale næringslivet fekk naturleg nok stor plass. Avisa fekk dei gunstige verknadene på det lokale næringslivet som grunnleggjarane hadde håpa. Næringsdrivande også utanfor kommunesenteret Jørpeland slutta seg til, og berre etter eitt år, i 1965, skifte handelsforeininganamn frå «Jørpeland Handelsforening» til «Strand Handelsforening».

I 1975 blei avisa gjort om til eit aksjeselskap. Alle partar fann det naturleg å gjere avisa til ei meir «normal» lokalavis, med ein tilsett redaktør og betalt abonnement. Samstundes fekk avisa ny bladbunad, noko mindre format, og blei sendt til trykking i Rogalands Avis i Stavanger. Den «nye» avisa kom fyrst ut ti gonger i året, men allereie året etter kom ho ut kvar torsdag. Same året inviterte leiinga flest muleg til å kjøpe aksjar i avisa; til då var det mest handelsfolket i kommunen som dominerte på eigarsida.

I 2001 blei Strandbuen kjøpt opp av Jæren Avis AS som også eigde andre lokalaviser i den same regionen. Selskapet endra namn til Nordsjø Media AS og blei 2018 kjøpt opp av Amedia.

Opplagsutvikling

Papiropplag

1987 2690
1990 2951
2008 4458
2018 4609
Kilde: Mediebedriftenes Landsforening / Norsk Presses Historie
År Papiropplag Digitalt opplag Lesertall
2015 4986 4790 15000
2018 4609 4623 10200

Fakta

Fyrste nr. med betalingsabonnement i 1975, vekeavis frå 1.4.1976

Ekstern lenke

Kommentarer

Kommentaren din publiseres her. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg