Godt samarbeid mellom skule og heim, der foreldre har ei aktiv rolla har vist positiv innverknad for barn og unge både fagleg og sosialt. Det gir betre læringsutbytte, betre trivsel, færre åtferdsproblem, mindre fråvær og betre relasjonar både til medelevar og lærarar. Foreldre/føresette sitt engasjement for elevane sitt læringsmiljø forklarer langt på veg variasjon i elevane sine faglege prestasjonar. Det er særleg den støtte og oppfølging foreldre gir barna heime som er av betydning, i tillegg til det engasjementet dei viser i det direkte samarbeidet med skulen.
Forsking kring skule-heim-samarbeid er gjerne forankra i eit systemteoretisk perspektiv der ein ser eleven som del av fleire mikrosystem, som til dømes skule, familie, vener og nærmiljø.
Utviklingsøkologisk teori skildrar menneskeleg utvikling som ein gjensidig interaksjon mellom ulike system eller nivå. Godt samarbeid mellom skule og heim kan etter dette perspektivet ha positiv innverknad på utviklinga til den einskilde eleven ved at foreldre/føresette legg til rette for at eleven kan utnytte sine føresetnadar for læring. Mikronivået skildrar alle stadar eller arenaer der barnet sjølv er tilstades, til dømes barnet i skulen, barnet i heimen, mellom vener og i nærmiljøet. Mesonivået skildrar det systemet som bind saman dei ulike mikroarenaene, til dømes der skule og heim samarbeider. Eksonivået, som omfattar til dømes skulemiljøet og lærarane sine arbeidstilhøve, kan òg ha innverknad på kvaliteten av samarbeid mellom skule og heim, til dømes ved at faktorar i skulen fremmar eller hemmar lærarar si involvering i samarbeid. Likeins kan makronivået som omfattar politikk, lovverk og normer i samfunnet, slik det er vist ovanfor, ha innverknad på samarbeidet.
Dei ytre systema (ekso og makro) set rammer og gir grenser i samarbeidet i dei to andre systema som eleven er i direkte kontakt med. Ei slik teoretisk forankring av samarbeid mellom skule og heim inneber ei forståing av at «alt påverkar alt». Lærarar, foreldre og elevar inngår i eit system der kvart møte påverkar alle dei andre møta, som igjen vert påverka av leiinga ved skulen og i organisasjonen. Ein ser heilskapleg på samarbeid mellom skule og heim for å få ei djupare forståing av samarbeidet.
Kommentarar
Kommentarar til artikkelen blir synleg for alle. Ikkje skriv inn sensitive opplysningar, for eksempel helseopplysningar. Fagansvarleg eller redaktør svarar når dei kan. Det kan ta tid før du får svar.
Du må være logga inn for å kommentere.