Mauritius har 10 dagsaviser på engelsk, fransk og kinesisk. Størst er Le Mauricien og L'Express som begge utkommer på fransk og engelsk (begge med opplag ca. 35 000). Den tredje største er Le Quotidien, som også kommer ut på engelsk og fransk (opplag ca. 30 000). Det utkommer en rekke magasiner og tidsskrifter.

Mauritius Broadcasting Corporation var tidligere kontrollert av staten og ble finansiert med lisensavgift, reklame og statsbevilgninger. I 1997 ble statens kringkastingsmonopol opphevet, og selskapet er nå uavhengig. Noen betal-TV-stasjoner startet virksomhet, og privateide radiostasjoner ble tillatt i 2002. Det er radiosendinger på fransk, engelsk, indiske språk og kinesisk. Kommersielle fjernsynssendinger startet i 1965.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.