I 1990 innførte Madagaskar en lov som garanterer pressefrihet og rett til å etablere nye aviser uten statlig godkjenning. Madagaskar har 12 dagsaviser på madagassisk og fransk, størst er den franskspråklige Gazetiko (opplag 2004: 50 000).

Det statlige kringkastingsmonopolet ble opphevet i 1990. I 2001 var det 127 radiostasjoner i tillegg til den statlige Radio Nationale Malagasy, som sender radioprogrammer på fransk, engelsk og madagassisk. Fjernsynssendinger kom i gang 1968, og i tillegg til det statlige, delvis reklamefinansierte Télévision Nationale Malagasy, var det i 2001 13 TV-stasjoner.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.