Øst-Timor har to dagsaviser, begge grunnlagt i 2000, Suara Timor Lorosae og Timor Post (opplag ca. 600). I tillegg finnes det noen aviser som kommer sjeldnere, et offisielt meldingsblad og en gratisavis. Alle publikasjonene ukommer i Dili. - I 2003 overtok den nye regjeringen UNMISETs radio- og fjernsynsvirksomhet og etablerte et offentlig kringkastingsselskap. Radio Timor-Leste (RTL), som opprinnelig var Radio UNTAET, dekker 90 % av befolkningen, og sender hovedsakelig på indonesisk, men også på engelsk, portugisisk og tetum. I tillegg finnes det 18 radiostasjoner, deriblant lokalradiostasjoner i alle landets 13 distrikter. TV Timor-Leste (TVTL) ble startet som Televisaun Timor Lorosa'e av UNTAET i 2000, men skiftet navn i 2002. Sendingene er på portugisisk og tetum.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.