Togo har bare én dagsavis, det er myndighetenes avis Togo-Presse, grunnlagt 1961, (opplag ca. 8000), i tillegg utgis flere privateide ukeaviser. Selv om pressefrihet er nedfelt i grunnloven, blir den ikke respektert av myndighetene, journalister blir utsatt for trakasserier og rettsforfølgelse, i tillegg ble flere private radio- og TV-stasjoner stengt da de militære innsatte Faure Gnassingbe som president i 2005. Det statlige Radiodiffusion du Togo sender siden 1953 på fransk, engelsk og lokale språk. Opposisjonsalliansen COD-2 drev i 1990-årene kanalen Radio Liberté. Det statskontrollerte Télévision Togolaise startet fjernsynssendinger i 1973 og sender over tre stasjoner. I tillegg til disse finnes nå bare en betalings-TV-kanal, Media Plus.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.