Landet har tre dagsaviser, som alle trykkes på fransk og utgis i Brazzaville. Den største er Mweti, med et opplag på ca. 7000. I 2000 ble det vedtatt en presse- og informasjonsfrihetslov, som avskaffet den daværende sensuren. Det er imidlertid ikke tillatt å publisere stoff som fører til økte sosiale spenninger og etniske konflikter, angrep på autoritetene, herunder injurierende omtale av statssjefen og domstolene og av privatpersoner.

Kringkastingsselskapet Radiodiffusion Télévision Congolaise ble grunnlagt 1950 og er statseid. Fjernsynssendinger startet 1963, og sendingene fra det statsstyrte TV Congo når stort sett Brazzaville med omegn. Den statlige radiostasjonen Radio Congo sender på seks språk. I tillegg er det tre mindre radiostasjoner.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål til artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.