Landet har to dagsaviser, Chaab, som utgis av det statlige nyhetsbyrået Agence Mauritanienne de l'Information (AMI) og den private Nouakchott Info, begge kommer ut på arabisk og fransk. I tillegg er det rundt 30 magasiner/tidsskrifter, som utkommer noenlunde regelmessig. Siden 1991 har landet offisielt hatt pressefrihet, og den statlige avisen har fått en viss konkurranse, men landet har fortsatt sensur, og opposisjonsaviser er blitt stengt. I presseloven heter det at aviser kan stenges hvis de bringer stoff som kan underminere islam eller kan antas å true rikets sikkerhet. Radioselskapet Radio de Mauritanie (RM) og fjernsynsselskapet Télévision de Mauritanie er begge statseide. Radiosendingene er på arabisk, fransk og tre regionale språk. Fjernsynssendinger kom i gang 1984.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.