Mali har hatt pressefrihet siden 1991, og har et stort antall dagsaviser som hovedsakelig utgis i Bamako.  L'Essor-La Voix du Peuple (grunnlagt 1949, opplag cirka 3500) er den eldste avisen som også var organet til det eneste tillatte partiet før innføringen av demokratisk flerpartisystem i 1991. Den største avisen er Les Echos (grunnlagt 1989, opplag cirka 30 000). I tillegg til dagsavisene utkommer mange ulike ukeaviser og magasiner. De aller fleste avisene utgis på fransk.

Den statseide Radiodiffusion-Télévision Malienne sender på fransk og åtte regionale språk. Fjernsynssendinger startet 1983. I 1992 ble det åpnet for private radio- og fjernsynsstasjoner, og det er nå 16 private radiostasjoner og to private TV-selskaper. Det ene (Multicanal SA) videresender internasjonale TV-programmer, det andre (TV Klédu) er et kabel-TV-selskap, som også videreformidler internasjonale programmer.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.