Landet har tre dagsaviser. Den uavhengige The Daily Express (grunnlagt 2006), den regjeringsvennlige The Daily Observer, (grunnlagt 1992) og regjeringsorganet The Gambia Daily (grunnlagt 1994) utkommer med et samlet opplag på ca. 3000; for øvrig utkommer enkelte ukeaviser o.l. Ved statskuppet 1994 ble alle partiaviser forbudt.

Den statlige Gambia Radio and Television sender radioprogrammer på engelsk og seks lokale språk. Fjernsynssendinger startet 1996. Den kommersielle, svenskeide radiostasjonen Radio Syd sender på engelsk, fransk, spansk og fem lokale språk, samt turistinformasjon på svensk. Det finnes også et antall mindre, privateide radiostasjoner.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.