Massemedier i Ekvatorial-Guinea

Ekvatorial-Guinea har både statlige og private dags-og ukeaviser, men alle er strengt kontrollert av myndighetene.

Det statlige kringkastingsselskapet sender radioprogrammer i tre kanaler fra Bata og Malabo. Det er i hovedsak atskilte sendinger for de to delene av landet. Sendingene er hovedsakelig på spansk, men også på fransk og lokale språk. En kommersiell radiostasjon, eid av president Teodoro Obiangs sønn, sender fra Malabo. Staten driver også en fjernsynskanal.

Innbyggerne i Ekvatorial-Guinea har også tilgang på de franskspråklige sendingene fra BBC og Radio France Internationale (RFI). I 2016 var det 181.000 internettbrukere i landet.

Les mer i Store norske leksikon

Kommentarer

Kommentaren din publiseres her. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg