Massemedier i Burundi

Burundi har én avis på fransk. Det er den statskontrollerte Le Renouveau du Burundi med et opplag på rundt 20 000 eksemplarer. Avisen utgis av partiet UPRONA, og kommer ut tre dager i uken.

Det statlige kringkastingsselskapet Radiodiffusion et Television Nationale du Burundi (tidligere Voix de la Révolution) sender radioprogrammer på fransk, engelsk, kirundi og swahili. Radiosendinger startet i 1960, og fjernsynssendinger i 1985. EU finansierte en privat radiostasjon, Radio Umwizero (Radio Håp), som startet sine sendinger i 1996. Radiostasjonen hadde som formål å bidra til nasjonal forsoning.

Les mer i Store norske leksikon

Kommentarer

Kommentaren din publiseres her. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg