Kreativt Forum

Forsiden på den siste utgaven av bladet «Kreativt Forum,» som ble faset ut i 2011 og nedlagt.
. Begrenset gjenbruk

Kreativt Forum, forening for folk som arbeider aktivt med kreativ kommersiell kommunikasjon. «Gamle» KF (stiftet 1967) og Reklamebyråforeningen (med røtter tilbake til Kristiania Annoncebureau Forening, stiftet 1911) la ned sine foreninger og etablerte «nye» KF i januar 2003. Foreningen arbeider for å ivareta medlemmenes næringsinteresser. KF gir blant annet ut en årlig reklamepris, Gullblyanten, til beste bidrag innsendt fra reklamebyråene. 20. august 2008 gikk Designbyråforeningen inn i KF, og foreningen har til sammen 37 medlemsbyråer (2012). Medlemsbyråene merker arbeidene med KF-merking, en videreføring av RRA-merkingen. Magasinet Kreativt Forum ble vedtatt nedlagt 9. juni 2011.

Faktaboks

Også kjent som
KF

Kreativt Forums formål er å samle og styrke alle som arbeider med kreativ kommersiell kommunikasjon, skape de viktigste arenaene for inspirasjon, engasjement og sosialt fellesskap i kommunikasjonsbransjen og jobbe for å styrke bransjens rammebetingelser og synliggjøre kommunikasjonens bidrag i verdiskapningen.

Kreativt Forum er medlem av EACA – The European Association of Communications Agencies.

Ekstern lenke 

Kommentarer

Kommentaren din publiseres her. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg