Gullmikken er en prisutdeling som har til formål å premiere og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioarbeider. Bak Gullmikken står blant annet Kreativt Forum, og P4.

Premier deles ut i kategoriene: Årets spot, årets kampanje, årets håndverk, årets radioregissør, åpen klasse, årets radiocase og Grand Prix.

Jurykriteriene er:

  • Godt tenkt (strategi, konsept, kommunikasjonsverdi). 
Evner spottene å engasjere målgruppen i forhold til den jobben de er ment å gjøre?
  • Godt funnet på (ideen, manusarbeidet). 
Er strategien dramatisert på en original måte?
  • Godt gjennomført (produksjonen, helheten). 
Er spottene godt produsert mtp. skuespill, manus, produksjonen og helheten?
  • Nyskapning - Juryen skal være på utkikk etter nyskapning innen alle 3 områder.

Tidligere vinnere finnes her

Konkurransens nettsted: www.gullmikken.no

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.