Gullmikken er en prisutdeling som har til formål å premiere og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioarbeider. Bak Gullmikken står blant annet Kreativt Forum, og P4.

Premier deles ut i kategoriene: Årets spot, årets kampanje, årets håndverk, årets radioregissør, åpen klasse, årets radiocase og Grand Prix.

Jurykriteriene er:

  • Godt tenkt (strategi, konsept, kommunikasjonsverdi). 
Evner spottene å engasjere målgruppen i forhold til den jobben de er ment å gjøre?
  • Godt funnet på (ideen, manusarbeidet). 
Er strategien dramatisert på en original måte?
  • Godt gjennomført (produksjonen, helheten). 
Er spottene godt produsert mtp. skuespill, manus, produksjonen og helheten?
  • Nyskapning - Juryen skal være på utkikk etter nyskapning innen alle 3 områder.

Tidligere vinnere finnes her

Konkurransens nettsted: www.gullmikken.no

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.