Focke-Wulf
Fw 190 Fw 190 var et enmotors jagerfly brukt under andre verdenskrig. Fw 190 var utviklet under ledelse av Kurt Tank, og fløy første gang 1. juli 1939. Det var produsert omkring over 20 000 Fw 190, og det var
Fw 190 Fw 190 var et enmotors jagerfly brukt under andre verdenskrig. Fw 190 var utviklet under ledelse av Kurt Tank, og fløy første gang 1. juli 1939. Det var produsert omkring over 20 000 Fw 190, og det var
Fw 44, Fw 56 og Fw 58. Fra 1936 ledet han i samarbeid med flyselskapet Lufthansa utviklingen av det firemotors passasjerflyet Fw 200, og fra 1937 utvikling av jagerflyet Fw 190. Fw 190 ble Kurt Tanks mest suksessfulle flytype, og
Fw 190F var en variant for nærstøtte (Slachtflugzeug). Fw 190G var en jagerbomber (Jagdbomber). Fw 190D ble utviklet som avskjæringsjager for å kunne avskjære allierte bombefly i stor høyde. Senere varianter av FW 190D ble betegnet Ta-152 i anerkjennelse av arbeidet til Kurt Tank. Spesifikasjoner Fw 190
Fw 190, og Rudel ble også flygeress, kreditert med ni nedskytninger. Rudel ble etter krigen tatt til fange, men flyktet i 1948 til Argentina. Han var etter krigen involvert i nynazistiske politiske bevegelser. Andre opplysninger Rudel har utgitt memoaren Stuka
Fw 190 (1939) Vought F4U Corsair (1940) North American P-51 Mustang (1940) Kawasaki Ki-61 Hien (1941) Republic P-47 Thunderbolt (1941) Jak-9 (1942) Grumman F6F Hellcat (1942) Messerschmitt Me 262 (1942) Gloster Meteor (1943) Jagerfly fra etterkrigstiden
Fw 190 i operasjonshøyder som luftkamper normalt var utkjempet på Østfronten. Spesifikasjoner La-5FN var utstyrt med en ASj-82FN 14-sylindret stjernemotor med en ytelse på 1470 hestekrefter. Flyet var normalt utrustet med to 20-millimeter maskinkanoner. Vingespenn: 9,80 meter