Forsvarets mediesenter (FMS) er Forsvarets eget kommunikasjonshus med hovedoppgave å styrke Forsvarets omdømme og profil i den norske befolkningen.

FMS er organisert i fire avdelinger: PR- og informasjonsavdeling, Audiovisuell avdeling; Multimediaavdeling og Markedsavdeling.

FMS forvalter Forsvarets sentrale film- og fotoarkiv, har redaksjonelt ansvar for Forsvarets intranett og internettsider og arbeider med rekrutteringskampanjer rettet mot ungdom. 

FMS ble opprettet 2001 ved en sammenslåing av Forsvarets rekrutterings- og mediesenter og deler av Presse og informasjonsavdelingen i Forsvarets overkommando.

FMS er underlagt Forsvarsstaben.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om eller kommentarer til artikkelen?

Kommentaren din vil bli publisert under artikkelen, og fagansvarlig eller redaktør vil svare når de har mulighet.

Du må være logget inn for å kommentere.