Fagutvalget for influencermarkdesføring (Fim) er et klageorgan som har til hensikt å bidra til ansvarlig praksis for dem som driver med influensermarkedsføring og å redusere utseende- og kroppspress. Fim drives som et samarbeid mellom Annonsørforeningen (Anfo) og Mediebedriftenes landsforening (MBL).

Influensere eller annonsører som er medlemmer i Anfo eller MBL er bundet av retningslinjene til Fim som gjelder markedsføring av varer og tjenester med innhold som kan medføre misnøye med kropp eller utseende hos barn og unge.

Enhver kan innklage en sak for Fim. Vedtaket publiseres i sosiale medier og i dagspressen.

Les mer i Store norske leksikon

Eksterne lenker

Kommentarer

Kommentarer til artikkelen blir synlig for alle. Ikke skriv inn sensitive opplysninger, for eksempel helseopplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan. Det kan ta tid før du får svar.

Du må være logget inn for å kommentere.

eller registrer deg