Aftenposten BEST, konkurranse for reklamebyråene i Norge hvor en fagjury hver måned kårer en annonse som har vært innrykket i Aftenposten, helsider eller større format. Blant disse arbeidene kåres én årsvinner av en folkejury som blir offentliggjort på reklamebyråenes eget arrangement Gullblyanten.

Kriteriene for å vinne BEST er:

  • Annonsen skal ha en bærende idé.
  • Annonsen skal være engasjerende.
  • Annonsen skal ha et klart og tydelig budskap.
  • Annonsen skal være bedre fordi den står i avis.
  • Annonsen skal være BEST fordi den står i Aftenposten.
  • Formålet med BEST er å heve nivået på norske avisannonser generelt og på annonsene i Aftenposten spesielt.

Foreslå endringer i tekst

Foreslå bilder til artikkelen

Kommentarer

Har du spørsmål om artikkelen? Skriv her, så får du svar fra fagansvarlig eller redaktør.

Du må være logget inn for å kommentere.